Kurz a rekvalifikace ISO 9001, 14001, 27001, 18001, 17025, 15189, SVP

 
 
 

Poradenství - pro firmy

 
Systémy jakosti s.r.o. na Facebooku

Analýza vzdělávacích potřeb

Úroveň pracovních míst by měla odpovídat úrovni firemních pracovníků. Jinými slovy: manažer nebo personalista často řeší, jak daný úkol pracovník zvládá a jak by jej měl ideálně zvládat. Rozdíl mezi oním zvládá a měl by zvládat pak firma řeší vzděláváním.

Nevíte úplně přesně, co by měli Vaši pracovníci zvládnout? Nejste si jisti, zda a jaké vzdělávání Vaši zaměstnanci potřebují? Ke zjištění daných skutečností Vám pomůžeme provedením analýzy vzdělávacích potřeb.

Co je to analýza vzdělávacích potřeb? Jde o průzkum, prostřednictvím kterého zjistíme Vaše „vzdělávací mezery“.

OBRÁZEK zdroj: Koubek J.: Řízení lidských zdrojů

Analýza se provádí ve třech krocích:

  • Analýza organizace
  • Analýza pracovního místa
  • Analýza jednotlivců

První dva kroky obvykle komunikujeme s manažerem společnosti a personalistou. Získáme tak prvotní informace a vydefinujeme oblasti vzdělávání, cílové skupiny a jejich potřeby.

Třetí krok, kdy zjišťujeme potřeby jednotlivců, realizujeme zpravidla dotazníkovým šetřením. Lze užít i jiné metody, např. skupinové pohovory či časový snímek dne/týdne. 

Informace získané z dotazníků vyhodnotíme a sestavíme návrh opatření. 

Návrh je rozčleněný do oblastí (např. oblast obchodu, oblast projektového řízení ad.), kdy zohledňujeme specifika každé oblasti a podle toho navrhujeme typ kurzu, počet hodin vzdělávání a volíme vhodného lektora.

Zaujala Vás metoda zjišťování vzdělávacích potřeb? Chtěli byste ji provést ve Vaší společnosti? Potřebujete další informace? Kontaktujte nás.Informace z oblasti řízení lidských zdrojů/analýzy vzdělávacích potřeb Vám erudovaně podáme telefonicky, písemně nebo osobně. 

Máte zájem o zpracování nezávazné cenové nabídky pro spolupráci? Kontaktujte nás: e-mailem info@systemy-jakosti.cz, telefonicky 566 620 261.

 

 

 

 
tel/fax: 566 620 261 | e-mail: info@systemy-jakosti.cz© SYSTÉMY JAKOSTI s.r.o.